تعمیر دستگاه های خیاطی و دوخت آلتراسونیک

تعمیر دستگاه های خیاطی و دوخت آلتراسونیک

تعمیر دستگاه های خیاطی و دوخت آلتراسونیک – تعمیر برد و قطعات الکترونیکی دستگاه های صنعتی دوخت ULTRASONIC در کلینیک تخصصی دیجی برد صورت می گیرد.

بررسی اجمالی چرخ خیاطی آلتراسونیک Ultrasonic

چرخ خیاطی آلتراسونیک از فناوری Ultrasonicبرای اتصال و پیوند دو لایه پارچه یا مواد مختلف استفاده می‌ کند. این دستگاه‌ ها از امواج فرا صوت برای ایجاد اتصالات داغ و فشرده بین لایه‌ های مختلف استفاده می‌ کنند. این روش بسیار سریعتر و دقیق‌ تر از روش‌ های سنتی خیاطی است و به ویژه برای موادی مانند پارچه‌ های حساس یا مواد نایلونی کارآمد است. این دستگاه‌ ها معمولاً در صنایع پوشاک، تولید کیف و کفش، صنایع پزشکی و بسیاری از صنایع دیگر استفاده می‌ شوند.

چرخ های صنعتی مبتنی بر فناوری ULTRASONIC ، در صنعت خودرو سازی جهت تولید قطعات داخلی خودروها مانند صندلی‌ ها، پنل‌ ها و فرم‌ های داخلی با کیفیت بالا و اتصالات محکم بسیار مفید هستند همچنین از این چرخ خیاطی ها جهت  بسته‌بندی محصولات مختلف در فرم های شفاف یا نایلونی استفاده می شود.

معرفی قطعات اصلی چرخ خیاطی آلتراسونیک

اجزای اصلی این نوع چرخ خیاطی ها شامل : مبدل آلتراسونیک از جنس پیزو الکتریک که در اثر تغییرات دما و فشار امواج ultrasonic تولید می کنند ، جعبه فرستنده و گیرنده این اجزا برای تولید و دریافت امواج آلتراسونیک استفاده می‌شوند و در مستقر کردن مبدل آلتراسونیک و انتقال امواج به محیط کار کمک می‌کنند ، قطعات مکانیکی ، کنترلر می باشد.

دلایل نقص فنی در چرخ خیاطی آلتراسونیک

نقص‌ های فنی در چرخ خیاطی آلتراسونیک ممکن است به انواع مختلفی برگردد و بستگی به عوامل مختلفی مانند طراحی، ساختار، استفاده، و نگهداری دستگاه دارد. در زیر به برخی از نقص‌ های فنی معمول در چرخ خیاطی آلتراسونیک اشاره می‌شود:

عدم اتصال مواد: ممکن است بخاطر عواملی مانند فشار ناکافی، دما یا فرکانس نامناسب آلتراسونیک، یا مشکلات در سیستم تنظیم فشار و دما، اتصال مواد صورت نگیرد.

تولید صداهای ناخواسته: در برخی موارد، دستگاه ممکن است صداهای ناخواسته یا ارتعاشات زیادی تولید کند که ممکن است از عملکرد مطلوب موثر باشد.

عدم پایداری یا عملکرد نامنظم: ممکن است به دلیل مشکلات در سیستم حرکتی، کنترل دما و فشار، یا مشکلات در بخش‌های الکترونیکی، عملکرد دستگاه ناپایدار یا نامنظم شود.

خرابی در قطعات: خرابی یا فرسودگی در قطعات مکانیکی یا الکترونیکی می‌تواند منجر به کاهش کارایی و عملکرد دستگاه شود.

مشکلات در کنترل کننده: ممکن است مشکلات در سیستم کنترل و مدارات الکترونیکی دستگاه باعث عملکرد نامنظم یا خرابی آن شود.

برای رفع این نقص‌ ها، ممکن است نیاز به تنظیمات مجدد دستگاه، تعمیر یا تعویض قطعات خراب، یا ارتقاء سیستم کنترل دستگاه باشد. همچنین، رعایت دقیق دستور العمل‌ ها برای استفاده، نگهداری و تعمیرات دستگاه نیز می‌ تواند در جلوگیری از بروز نقص‌ های فنی موثر باشد.

 

مشکلات دستگاه دوخت آلتراسونیک

  • دستگاه روشن نمی شود

  • کیفیت دوخت دستگاه پایین آمده

  • دستگاه سوت می زند و دوخت نمی زند

  • بلافاصله بعد از روشن شدن فیوز می سوزد

  • عقربه های دستگاه کار نمی کند

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *